10 σημεία που πρέπει να γνωρίζετε για το e-commerce

Θεωρήσαμε σωστό να γράψουμε τα 10 σημαντικότερα σημεία κατά τη γνώμη μας που θα πρέπει να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην πολυ ανταγωνιστική αγορά του διαδικτύου.

1. Ξεκινώντας να ξεκαθαρίσουμε ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα φυσικό κατάστημα, συνεπώς χρειάζονται όλες εκείνες οι ενέργειες / διαδικασίες έναρξης επιχείρησης που χρειάζεται και σε ένα κανονικό κατάστημα. Από τη στιγμή που θα μπείτε στη λογική έναρξης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να έχετε υπόψιν σας ότι απαιτείται η συνεχής παρακολούθηση του, η ευγενική συμπεριφορά απέναντι στους πελάτες, η άμεση εξυπηρέτησή τους τόσο στις παραγγελίες όσο και σε ενδεχόμενα e-mails που μπορεί να λαμβάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Να θυμάστε ότι ενώ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να είναι πολύ πιο οικονομικό σαν επένδυση κόστους απαιτεί πολύ μεγαλύτερη φροντίδα από ένα συμβατικό κατάστημα.

2. Αφού αποφασίσετε ποιο θα είναι το προϊόν που θα πουλάτε στο διαδίκτυο, θα πρέπει να μελετήσετε το προφίλ των πελατών σας και να δείτε τους ανταγωνιστές σας. Επισκεφτείτε τις σελίδες τους, δείτε πως δραστηριοποιούνται και καταλήξτε σε συμπεράσματα που θα θωρακίσουν την στρατηγική των πωλήσεων σας.

3. Ακολουθεί η επιλογή του κατάλληλου ονόματος domain name που θα έχει το e-shop σας. Πολύ σημαντικό βήμα και καθοριστικό για την μετέπειτα πορεία σας. Επιλέξτε ένα όνομα που θα σχετίζεται με το προϊόν σας ενώ παράλληλα θα μπορεί ο πελάτης σας να το θυμάται εύκολα για να το πληκτρολογεί ή να το προτείνει.

4. Προχωράμε στην αρχιτεκτονική και στη δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Εδώ έρχεστε αντιμέτωποι με μια πολύ σοβαρή απόφαση που αφορά την επιλογή του επαγγελματία / γραφείου που θα αναλάβει να "χτίσει το μαγαζί σας". Αυτός θα είναι υπεύθυνος για το εικαστικό μέρος του καταστήματος που θα πρέπει να συμβαδίζει τόσο με το προϊόν που θα πουλάτε όσο και με το πνεύμα της εποχής. Η βιτρίνα του καταστήματος είναι πολύ σημαντική για τις πωλήσεις. Ενδεχόμενο λάθος σε αυτό το βήμα μπορεί να σας κοστίσει αρκετά τόσο σε χρόνο όσο και σε κόστος.

5. Επόμενο βήμα είναι το λεγόμενο usability (ευχρηστία) που αφορά κυρίως την λειτουργικότητα του καταστήματος. Θα πρέπει μαζί με τον δημιουργό του e-shop να αποφασίσετε τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η ομαδοποίηση και παρουσίαση των προϊόντων στην ιστοσελίδα. Εδώ σίγουρα χρειάζεται να αφιερώσετε χρόνο και να κάνετε πολλά πειράματα σκεπτόμενοι πάντα σαν καταναλωτές. Θα πρέπει ο επισκέπτης / πελάτης να μπορεί να αναζητεί το προϊόν που θέλει και να πηγαίνει στο ταμείο με τον πιο σύντομο τρόπο. Σκεφτείτε το όπως όταν βρίσκεστε σε ένα φυσικό κατάστημα. Δεν θέλετε ούτε να ψάχνετε με τις ώρες στα ράφια για να βρείτε κάτι αλλά ούτε και να περιμένετε στο ταμείο.

6. Δώστε επιλογές τόσο στους τρόπους πληρωμής όσο και στη μεταφορά των προϊόντων που αγοράστηκαν προς το χώρο του πελάτη. Σήμερα οι πιο γνωστοί τρόποι πληρωμής είναι με αντικαταβολή, μέσω κατάθεσης σε κάποιο τραπεζικό λογαριασμό και πληρωμές μέσω πιστωτικής κάρτας που είναι και ο πιο άμεσος τρόπος πληρωμής. Για να έχετε τη δυνατότητα on-line πληρωμών μέσω πιστωτικής κάρτας, θα πρέπει να έρθετε σε επαφή με μία τράπεζα (Alpha Bank, Eurobank, Πειραιώς) που διαθέτει το σύστημα πληρωμών on-line και να συνάψετε μια επιχειρηματική συμφωνία. Επίσης υπάρχει και η δυνατότητα για on-line πληρωμές μέσα από το σύστημα Pay Pal.

7. Ακολουθεί η εύρεση κάποιας εταιρίας courier με την οποία θα συνεργαστείτε για την αποστολή των εμπορευμάτων σας. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε στη διάθεση σας έναν τιμοκατάλογο για κάθε περιοχή και θα γνωρίζετε εκ των προτέρων τους χρόνους παράδοσης. Βάσει αυτού θα μπορεί να δημιουργηθεί ένας αυτοματοποιημένος τρόπος που θα ενημερώνει τους πελάτες σας για το χρόνο και το κόστος αποστολής πριν ολοκληρώσουν την παραγγελία τους.

8. Να είστε ειλικρινείς και ξεκάθαροι. Διαφάνεια στο μέγιστο. καθορίστε μια πολιτική επιστροφής εμπορευμάτων ή επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το προϊόν. Συμπεριλάβετε τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Αυτό περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του χρήστη, τους όρους για τις  συναλλαγές και τους τρόπους πληρωμής, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού καταστήματος και ότι άλλο είναι απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του καταστήματος. Μην παραλείψετε την πολιτική προστασίας των προσωπικών δεδομένων του επισκέπτη / πελάτη που θεωρείται από πολλούς must για να ψωνίσουν ή να κάνουν την εγγραφή τους στο κατάστημα.

9.
Μην επαναπαύεστε στις δάφνες σας, φροντίστε να ενημερώνεστε συνεχώς για τις νέες τάσεις στο e-commerce. Αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα οι συνήθειες των καταναλωτών στο διαδίκτυο και θα χρειαστεί να ενσωματώνετε νέες λειτουργικές συμπεριφορές στο ήδη υπάρχον site σας. Γι αυτό φροντίστε να είστε σε συχνή επαφή με το γραφείο που σας δημιούργησε το e-shop.

10. Για το τέλος σας έχουμε αφήσει το καλύτερο! Την προώθηση & διαφήμιση που θα χρειαστεί να κάνετε προκειμένου το εγχείρημα σας να έχει επιτυχία. Είναι πολλοί που αφήνουν αυτό το τελευταίο βήμα εκτός και δυστυχώς χωρίς προώθηση είναι σχεδόν απίθανο να έχετε καλές πωλήσεις. Το μείγμα επικοινωνίας και η επιλογή των τρόπων προβολής καλό είναι να το αποφασίσετε μαζί με το γραφείο που ανέλαβε και τη δημιουργία του e-shop. Ακόμη σας προτείναμε να μελετάτε καθημερινά τα στατιστικά επισκεψιμότητας (Google Analytics) του ηλεκτρονικού σας καταστήματος από τα οποία μπορείτε να έχετε μια αναλυτική εικόνα, ενώ διαθέτει εργαλεία για να μετράτε σωστά την αποτελεσματικότητα και την απόδοση του τρόπου προβολής που ακολουθήσατε.

Κλείνοντας να σας πούμε ότι ένα e-shop σήμερα θα πρέπει να έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνει τη ζωή του πελάτη πιο εύκολη. Όσο πιο απλό είναι στη λειτουργία του ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχει να πουλήσει. Μην ξεχνάτε ότι το διαδίκτυο σήμερα είναι μια απέραντη αγορά και οι καταναλωτές πλέον έχουν την τάση να αγοράζουν με τη φιλοσοφία του one stop shop. Αν δεν σταματήσουν σε εσάς θα σταματήσουν στον ανταγωνιστή σας...

Καλή σας επιτυχία!

SHARE

Back to Top